Εκτύπωση

https://www.spartorama.gr/articles/23552/

Spartorama - Print | «Οι πρόσφυγες και οι μετανάστες και η Αγάπη του Κυρίου», από τον Βαγγέλη Μητράκο

«Οι πρόσφυγες και οι μετανάστες και η Αγάπη του Κυρίου», από τον Βαγγέλη Μητράκο

«Οι πρόσφυγες και οι μετανάστες και η Αγάπη του Κυρίου», από τον Βαγγέλη Μητράκο
Διαφορετικά μας αξίζει το «Ουαί» και η αποδοκιμασία του Κυρίου και ο χαρακτηρισμός του Αποστόλου Παύλου: «χαλκοί ηχούντες» και «κύμβαλα αλαλάζοντα»
Οδός Εμπόρων

Επειδή εκείνοι που στρέφονται εναντίον των προσφύγων και των μεταναστών λένε ότι έχουν μέσα στο πακέτο της ιδεολογίας τους (αλίμονο) και τον Θεό, θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να εξηγήσουν πώς γεφυρώνεται το χάσμα ανάμεσα στην κοινωνική τους συμπεριφορά και στη Διδασκαλία του Ιησού έτσι όπως με σαφήνεια και απολυτότητα αυτή εκφράστηκε μέσα από τα Ευαγγέλια:

«Τότε ερεί και τοις εξ ευωνύμων? πορεύεσθε απ΄ εμού οι κατηραμένοι εις το πυρ το αιώνιον το ητοιμασμένον τω διαβόλω και τοις αγγέλοις αυτού?

επείνασα γαρ και ουκ εδώκατέ μοι φαγείν, εδίψησα και ουκ εποτίσατέ με, ξένος ήμην και ου συνηγάγετέ με, γυμνός και ου περιεβάλετέ με, ασθενής και εν φυλακή και ουκ επεσκέψασθέ με.

τότε αποκριθήσονται αυτώ και αυτοί λέγοντες? κύριε, πότε σε είδομεν πεινώντα η διψώντα η ξένον η γυμνόν η ασθενή η εν φυλακή και ου διηκονήσαμέν σοι; τότε αποκριθήσεται αυτοίς λέγων?

αμήν λέγω υμίν, εφ΄ όσον ουκ εποιήσατε ενί τούτων των ελαχίστων, ουδέ εμοί εποιήσατε.

και απελεύσονται ούτοι εις κόλασιν αιώνιον, οι δε δίκαιοι εις ζωήν αιώνιον.»

Ευαγγέλιο του Ματθαίου 

Στην παραβολή αυτή ο Χριστός βάζει, για μια ακόμα φορά, σαν κυρίαρχο στοιχείο της Διδασκαλίας Του την Αγάπη προς τον συνάνθρωπο  και ιδιαίτερα στο συνάνθρωπο που έχει ανάγκη, τον πεινασμένο, τον διψασμένο, τον ξένο, τον ασθενή, τον φυλακισμένο. Και δεν είναι μόνον αυτό. Ταυτίζει ο Ιησούς τον εαυτό Του με καθένα απ’ αυτούς τους συνανθρώπους  που αναφέρει στην παραβολή του και παραγγέλνει πως αν αυτό το καθήκον της Αγάπης δεν το αναλαμβάνει κάποιος έναντι των συνανθρώπων του είναι σαν να μην το αναλαμβάνει έναντι του ίδιου του Κυρίου. 

Ας γίνουμε, λοιπόν, Τελώνες και όχι Φαρισαίοι και ας αναλάβουμε το κορυφαίο  και αυτό καθήκον της Αγάπης  απέναντι στους συναθρώπους μας, τους πρόσφυγες και τους μετανάστες, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Διαφορετικά μας αξίζει το «Ουαί» και  η αποδοκιμασία του Κυρίου και ο χαρακτηρισμός του Αποστόλου Πάυλου: «χαλκοί ηχούντες» και «κύμβαλα αλαλάζοντα»:

Ουαί υμίν, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί, ότι παρομοιάζετε τάφοις κεκονιαμένοις, οίτινες έξωθεν μεν φαίνονται ωραίοι, έσωθεν δε γέμουσιν οστέων νεκρών και πάσης ακαθαρσίας.

Ευαγγέλιο του Ματθαίου 

Εάν ταις γλώσσαις των ανθρώπων λαλώ και των αγγέλων, αγάπην δε μη έχω, γέγονα χαλκός ηχών η κύμβαλον αλαλάζον.

Προς Κορινθίους Α’ Επιστολή Παύλου


8-11-2019
Βαγγέλης  Μητράκος