Εκτύπωση

https://www.spartorama.gr/articles/23586/

Spartorama - Print | Αδιέξοδο αντιμετωπίζουν οι πολίτες στον διακανονισμό των οφειλών τους με την ΔΕΥΑΣ

Αδιέξοδο αντιμετωπίζουν οι πολίτες στον διακανονισμό των οφειλών τους με την ΔΕΥΑΣ

Αδιέξοδο αντιμετωπίζουν οι πολίτες στον διακανονισμό των οφειλών τους με την ΔΕΥΑΣ
«Κατά την γνώμη μας η επιχείρηση πρέπει να επανασχεδιάσει τις μελλοντικές χρηματοροές της και να επινοήσει νέα σχήματα διακανονισμού»
Οδός Εμπόρων

Στις 15 Οκτωβρίου 2109, η ΔΕΥΑΣ στην προσπάθεια της να εισπράξει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές των κατοίκων - χρηστών της Σπάρτης, εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση με τον τίτλο «Ρύθμιση Οφειλών»: 

«Συνδημότες, 

Τα κοινωνικά αγαθά που παράγει η ΔΕΥΑΣ, όπως είναι το νερό ύδρευσης, η διαχείριση των οικιακών αποβλήτων και η αποτελεσματική λειτουργία του δικτύου απορροής των όμβριων υδάτων στον οικιστικό χώρο του Δήμου, έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα και απαιτούν πρωταρχικά, την λειτουργική και οικονομική βιωσιμότητα της Δημοτικής Επιχείρησης. 

Προκειμένου να αναταχθεί η διαχρονική παθογένεια της εισπραξημότητας των οφειλών προς την ΔΕΥΑΣ από τους χρήστες των υπηρεσιών και αγαθών, να αποφευχθεί  η επιβολή οικονομικών κυρώσεων και επιβαρύνσεων, αλλά και να εμπεδωθεί το περί δικαίου αίσθημα στους Δημότες καταναλωτές, η Διοίκηση της ΔΕΥΑΣ ενημερώνει τους οφειλέτες πελάτες της, να προσέλθουν το ταχύτερων δυνατόν και σε κάθε περίπτωση μέχρι 31-12-2019 σύμφωνα με την πράξη νομοθετικού περιεχομένου (ΦΕΚ 145 Α΄)  άρθρο 6 να πληρώσουν ή να ρυθμίσουν τις οφειλές τους. 

Σε διαφορετική περίπτωση η ΔΕΥΑΣ είναι υποχρεωμένη να προβεί στην αποστολή των ληξιπρόθεσμων οφειλών στο Δημόσιο Ταμείο και να διακόψει την παροχή ύδρευσης, επιβάλλοντας τις πρόσθετες οικονομικές επιβαρύνσεις. 

ΕΚ της ΔΕΥΑΣ»

 

Κατά την άποψή μας η ανακοίνωση είναι σαφής. Ελάτε να ρυθμίσετε τις οφειλές σας (χωρίς προσαυξήσεις και επιβαρύνσεις) όποτε θέλετε, μέχρι το τέλος του χρόνου, διαφορετικά η επιχείρηση θα προβεί στην αποστολή των ληξιπρόθεσμων οφειλών στο Δημόσιο Ταμείο και θα διακόψει την παροχή ύδρευσης, επιβάλλοντας τις πρόσθετες οικονομικές επιβαρύνσεις. 

Στην πράξη εσείς τι θα κάνατε; Θα τρέχατε σήμερα ενάμισι και πλέον μήνα πριν την εκπνοή της προθεσμίας να καταθέσετε ότι ποσό είχατε διαθέσιμο σήμερα προκειμένου να μειώσετε την οφειλή σας και θα παίρνατε πληροφορίες για τον όποιο διακανονισμό μπορεί να γίνει, ώστε μέχρι τέλους του χρόνου να μπορέσετε να προγραμματίσετε τις πληρωμές σας. 

Αντ’ αυτού όποιος αποφάσισε να επισκεφτεί την ΔΕΥΑΣ με αυτό τον σκοπό, αντιμετώπισε την ακόλουθη λογική: Δεν δεχόμαστε την καταβολή ποσών έναντι της οφειλής. Ή διακανονίζετε τώρα την οφειλή σας (και καταβάλετε άμεσα το 30% της οφειλής και το υπόλοιπο σε μηνιαίες δόσεις  των 50 Ευρώ) ή προχωράμε σε διακοπή της παροχής νερού, απαντούσε η ΔΕΥΑΣ. Δηλαδή η αναγγελθείσα προθεσμία του τέλους του έτους αγνοήθηκε παντελώς. 

Φυσικά κανείς δεν ήταν προετοιμασμένος να πληρώσει το 30% της όποιας οφειλής του και έφευγε ευρισκόμενος μπροστά σε πλήρες αδιέξοδο. Δυστυχώς, υπάρχουν πληροφορίες, ότι σε μερικές περιπτώσεις η επιχείρηση υλοποίησε το γράμμα του νόμου και προέβη όντως σε διακοπή της παροχής ύδατος.

 

Δεν αντιλαμβανόμαστε την λογική αυτής της πολιτικής εκ μέρους της ΔΕΥΑΣ. Με αυτόν τον τρόπο η επιχείρηση:

  • Αποποιείται την εισροή όλων αυτών τον μικροποσών -έναντι οφειλής- που θα μπορούσε να βελτιώσουν βραχυπρόθεσμα τη οικονομική της θέση.
  • Φέρνει τους πολίτες σε δεινή οικονομική θέση χωρίς να τους δίνει τον χρόνο να προετοιμάσουν τις οικονομικές πηγές που απαιτεί ένας τέτοιος διακανονισμός με προκαταβολή το ένα τρίτο της οφειλής τους.
  • Εκβιάζει με διακοπή της παροχής του νερού, στερώντας από τους πολίτες της Σπάρτης το αυτονόητο δικαίωμα σε ένα αγαθό που προσφέρει πλουσιοπάροχα η φύση και σε άλλες χώρες είναι σχεδόν δωρεάν. 

Κατά την γνώμη μας η επιχείρηση πρέπει να επανασχεδιάσει τις μελλοντικές χρηματοροές της και να επινοήσει νέα σχήματα διακανονισμού, με διαφορετικά ποσοστά προκαταβολής και διαφορετικό αριθμό δόσεων ανάλογα με το ύψος της οφειλής, και κυρίως με το να λαμβάνει υπόψη την οικονομική και οικογενειακή κατάσταση των οφειλετών εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα την εύρυθμη λειτουργία της επιχείρησης σε μηναία οικονομική βάση. 

Δεν είναι δυνατόν η απρόσωπη ΔΕΗ να μιλά για κοινωνικό τιμολόγιο και η κατ’ εξοχήν Σπαρτιάτικη επιχείρηση να μην μπορεί να θέσει ανάλογα κοινωνικά κριτήρια που να εξασφαλίζουν ταυτόχρονα και την βιωσιμότητά της. Εκτός και αν περιμένουμε ότι η κάθε περίπτωση διακανονισμού θα εξετάζεται ατομικά, πράγμα το οποίο και ανέφικτο είναι αλλά και αδιαφανές. 

Ν. Μ.