Vekrakos
Spartorama | Η απάντηση του Υπουργείου Μεταφορών σε ερώτηση του Επιμελητηρίου Λακωνίας για το «Μεταφορικό Ισοδύναμο» Λεύκτρου - Σπάρτης

Η απάντηση του Υπουργείου Μεταφορών σε ερώτηση του Επιμελητηρίου Λακωνίας για το «Μεταφορικό Ισοδύναμο» Λεύκτρου - Σπάρτης

Spartorama 12/04/2020 Εκτύπωση Κοινωνία Λακωνία Πολιτική
Η απάντηση του Υπουργείου Μεταφορών σε ερώτηση του Επιμελητηρίου Λακωνίας για το «Μεταφορικό Ισοδύναμο» Λεύκτρου - Σπάρτης
«Το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου..., εφαρμόζεται βάσει των διατάξεων που ισχύουν, αποκλειστικά στα νησιά»
Οδός Εμπόρων

Η Γενική Δ/νση Συγκοινωνιακών Υποδομών απάντησε στην επιστολή του Προέδρου του Επιμελητηρίου Λακωνίας αναφορικά με την εφαρμογή του «Μεταφορικού ισοδύναμου» στον αυτοκινητόδρομο Λεύκτρο - Σπάρτη για του Επαγγελματίες.

«Το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου, χρηματοδοτείται απ’ το Εθνικό ή το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και εφαρμόζεται βάσει των διατάξεων που ισχύουν, αποκλειστικά στα νησιά

Παρακάτω θα βρείτε την επιστολή του Προέδρου του Επιμελητηρίου Λακωνίας με αριθμό πρωτοκόλλου 2108/Φ.2702/ 05-09-2020 που απέστειλε στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών όπως και την απάντηση της Γενικής Δ/νσης Συγκοινωνιακών Υποδομών για την εν λόγω επιστολή.


-------


ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΛΑΚΩΝΙΑΣ 

Γύθειο 5 Σεπτεμβρίου 2019

Προς: κ. Κώστα Καραμανλή
Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών

κε Υπουργέ,

Το 2016 με επιστολή μας προς την Μορέας ΑΕ, την οποία και σας επισυνάπτουμε, εντοπίσαμε το πρόβλημα στη χρήση του νέου οδικού τμήματος Λεύκτρου - Σπάρτης του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα. Το νέο αυτό οδικό δίκτυο, ενώ αναμενόταν από τους Λάκωνες και χαιρετήθηκε με ενθουσιασμό, διότι οι σύγχρονες οδικές υποδομές βοηθούν στην ανάπτυξη του τόπου, δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, κι αυτό γιατί συμβαίνει το εξής παράδοξο:

Ενώ η κατασκευή ενός αυτοκινητοδρόμου μειώνει την απόσταση της περιφέρειας από τα αστικά κέντρα, στην περίπτωση του τμήματος Λεύκτρου - Σπάρτης η απόσταση της Λακωνίας από το κύριο οικονομικό και διοικητικό κέντρο την Αθήνα, αλλά και από την Τρίπολη, αυξήθηκε κατά 22 χιλιόμετρα, αυξάνοντας έτσι το κόστος κίνησης λόγω της αύξησης των καυσίμων που απαιτεί αλλά και των διοδίων. Αποτέλεσμα των ανωτέρω, το οποίο παρατηρείται έως και σήμερα, είναι ο αυτοκινητόδρομος να μην προτιμάται από τους χρήστες οι οποίοι διέρχονται από την εθνική οδό  Σπάρτης - Τρίπολης, που παρόλες τις δυσκολίες που παρουσιάζει, προτιμάται για καθαρά οικονομικούς λόγους.

Στην επιστολή μας, προτείναμε στην Μορέας ΑΕ τη μείωση του κόστους των διοδίων, ώστε με την αύξηση της διέλευσης να καταστεί ο νέος αυτοκινητόδρομος η πρώτη επιλογή των χρηστών.

Στην απάντησή της η εταιρία, την οποία και σας επισυνάπτουμε, επικαλείται τη σύμβαση παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο και το χρηματοδοτικό σχήμα του έργου ως ανασταλτικούς παράγοντες στη μείωση των διοδίων.

Ερχόμενοι στο έτος 2019, διαπιστώνουμε την ίδια κατάσταση σχετικά με τη χρήση του Κλάδου Λεύκτρο-Σπάρτη. Κατά συνέπεια δεν έχουν πραγματωθεί οι στόχοι της δημιουργίας του έργου ούτε για τη Λακωνία, ούτε για την Μορέας ΑΕ.

Το 2017 με την με αριθμό ΔΝΣγ/οικ. 70849/ΦΝ 393/6-10-2017 απόφαση του Υπουργείου σας με θέμα «Καθορισμός και σήμανση οδών οι οποίες χρησιμοποιούνται παραπλεύρως και εναλλακτικά των αυτοκινητοδρόμων και των οδών ταχείας κυκλοφορίας και στις οποίες επιβάλλεται απαγόρευση της κυκλοφορίας», καθορίστηκαν οι οδοί στις οποίες επιβάλλεται η απαγόρευση κυκλοφορίας των μηχανοκίνητων οχημάτων βάρους άνω των 3,5 τόνων. Στην απόφαση αυτή περιλαμβάνεται και το τμήμα της εθνικής οδού Τρίπολη-Σπάρτη-Γύθειο και σύντομα θα πρέπει το Περιφερειακό Συμβούλιο να εγκρίνει Τεχνική Έκθεση Σήμανσης θεωρώντας ότι το τμήμα αυτό είναι παράπλευρος και εναλλακτικός δρόμος του αυτοκινητόδρομου ταχείας κυκλοφορίας Λεύκτρου - Σπάρτης, εγκρίνοντας εμμέσως την απόφαση του Υπουργείου.

Οι επαγγελματικές οργανώσεις της περιοχής μας, δικαίως αντιτίθενται στην απόφαση αυτή διότι, για όλους τους προαναφερθέντες λόγους, το κόστος της μεταφοράς των προϊόντων της Λακωνίας στα μεγάλα αστικά κέντρα και στο εξωτερικό μέσω του νέου οδικού δικτύου, αυξάνεται.

 

κ. Υπουργέ,

Η διαιώνιση της υπάρχουσας κατάστασης δε βοηθά στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας της Λακωνίας και κατά συνέπεια στην επίτευξη του στόχου της δημιουργίας του έργου. Ως εκπρόσωποι των επαγγελματιών της περιοχής, προτείνουμε την άμεση εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου στον κλάδο Λεύκτρο - Σπάρτη, κάτι ανάλογο αυτού που ήδη εφαρμόζεται στα νησιά, τουλάχιστον για τους επαγγελματικούς κλάδους. Έτσι, θα καταστεί εφικτή η χρήση του νέου αυτοκινητόδρομου, τα έσοδα για την αποπληρωμή του έργου θα αυξηθούν και θα βοηθηθεί η περιοχή στο να καταστεί ανταγωνιστική, στόχος που πρέπει να τίθεται σε κάθε απόφαση της πολιτείας.

Με εκτίμηση,

Ο Πρόεδρος
Ιωάννης Παναρίτης


-------

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

Αρ. Πρωτ : εξ 11006
Αθήνα, 2-4-2020  

Προς: Επιμελητήριο Λακωνίας 

 

ΘΕΜΑ: Εφαρμογή μεταφορικού ισοδυνάμου στον κλάδο Λεύκτρο-Σπάρτη 

Σχετ.: To αρ. πρωτ 2108/Φ2702/5-9-2019 έγγραφό σας προς το Γραφείο Υπουργού ΥΠΟΜΕ  

Σε συνέχεια του παραπάνω σχετικού εγγράφου σας προς τον Υπουργό ΥΠΟΜΕ, το οποίο μας διαβιβάστηκε με το αρ. 4620/30-3-2020 έγγραφο του Γραφείου Υπουργού, σας πληροφορούμε τα εξής: 

  1. Η Απόφαση ΔΝΣγ/οικ70849/ΦΝ 393/6-1-2017 (ΦΕΚ 3769Β΄) του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, εκδόθηκε με σκοπό την προστασία του εναλλακτικού οδικού δικτύου από τις φθορές που προκαλούν τα οχήματα άνω των 3,5 τόνων, για τα οποία άλλωστε δεν έχει σχεδιασθεί το υπόψη εναλλακτικό δίκτυο. Για τα εν λόγω οχήματα είναι υποχρεωτική η χρήση των αυτοκινητοδρόμων.
  2. Το Ελληνικό Δημόσιο με την σύμφωνη γνώμη όλων των κοινωνικών φορέων της Λακωνίας, προχώρησε στην κατασκευή με Σύμβαση Παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου Λεύκτρο - Σπάρτη. Για την Σύμβαση Παραχώρησης του αυτ/μου Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα & Λεύκτρο - Σπάρτη το Ελληνικό Δημόσιο (δηλαδή το σύνολο των Ελλήνων φορολογουμένων), επιδοτεί την λειτουργία και συντήρηση ήδη από το έτος 2016, με επιδότηση ύψους 500 εκ. ευρώ μέχρι το έτος 20334.
  3. Το θέμα της εφαρμογής του μεταφορικού ισοδυνάμου ορίζεται από την ισχύουσα νομοθεσία (Ν. 4551/2018 ΦΕΚ Α΄116). Το μέτρο του μεταφορικού ισοδυνάμου χρηματοδοτείται από το εθνικό ή το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (άρθρο 2 του Ν. 4551/2018) και εφαρμόζεται βάσει των ισχυουσών διατάξεων αποκλειστικά σε νησιά.

 

Ο Γενικός  Διευθυντής
Συγκοινωνιακών Υποδομών
Ιωάννης Δ. Καρνέσης
Πολ. Μηχ/κός με Α’ β. 


lakoniacci.gr


Οδός Εμπόρων