Vekrakos
Spartorama | «Κορονοϊός: Πολίτες χαμένοι στον κυκεώνα της πληροφόρησης», από τον Βαγγέλη Μητράκο

Spartorama 27/08/2020 Εκτύπωση Εκδηλώσεις Λακωνία
«Υπεύθυνοι για τις λεγόμενες «Θεωρίες Συνομωσίας» δεν είναι εκείνοι που εκφράζουν εύλογες απορίες και προβληματισμούς, αλλά όσοι τις συντηρούν μη δίνοντας τεκμηριωμένες, υπεύθυνες, σαφείς και ρητές απαντήσεις»
Οδός Εμπόρων

1. Στις 15 Νοεμβρίου 2015 δημοσιεύθηκε στο έγκυρο επιστημονικό περιοδικό Nature (και αναδημοσιεύτηκε από το επίσης έγκυρο Scientist) από τον αρθρογράφο Declan Butler, άρθρο με τίτλο: Engineered bat virus stirs debate over risky research («Κατασκευασμένος ιός νυχτερίδων προκαλεί συζήτηση για την επικίνδυνη επιστημονική έρευνα»).
    • Και υπότιτλοLab-made coronavirus related to SARS can infect human cells («Κορονοϊός που δημιουργήθηκε στο εργαστήριο και σχετίζεται με το SARS μπορεί να μολύνει τα ανθρώπινα κύτταρα.»)
    • Σύμφωνα με το άρθρο αυτό και με βάση προηγούμενη σχετική επιστημονική δημοσίευση  των ερευνητών στο Nature Medicine στις 9 Νοεμβρίου 2015, κατά το έτος αυτό, επιστήμονες από τις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ελβετία, συνδυάζοντας έναν κορονοϊό των νυχτερίδων με τον ιό του SARS, δημιούργησαν νέο υβριδικό ιό, που μπορεί να μολύνει τους ανθρώπους κι ενδεχομένως να προκαλέσει επιδημίες.
    • Οι ερευνητές υποστήριζαν στη δημοσίευσή τους ότι η μελέτη  αυτή βοήθησε στο να αναγνωριστεί ένας δυνητικός κίνδυνος για την ανθρώπινη κοινότητα. Άλλοι, όμως, αντέτειναν ότι πειράματα αυτού του είδους είναι υπερβολικά ριψοκίνδυνα.
    • Ενδεικτικά, ο Σάιμον Γουέιν-Χόμπσον, ιολόγος του Ινστιτούτου Παστέρ στο Παρίσι, είχε προειδοποιήσει ότι: «Αν ο ιός κατάφερνε να «αποδράσει», κανείς δεν θα μπορούσε να προβλέψει τις εξελίξεις» ενώ ο ειδικός σε θέματα βιοασφάλειας στο Πανεπιστήμιο Ράτγκερς του Νιου Τζέρσι Ρίτσαρντ Έμπραϊτ  είχε τονίσει, επίσης, ότι: «Το μόνο που προκύπτει από αυτή τη μελέτη, είναι η δημιουργία ενός νέου, μη φυσικού ρίσκου».
  2. Είναι αντικειμενικά τεκμηριωμένο, πλέον, πως σε ολόκληρο τον κόσμο (κατά παράβαση του Διεθνούς Δικαίου) έχουν αναπτυχθεί εκατοντάδες εργαστήρια βιολογικού πολέμου, των οποίων οι προδιαγραφές ασφαλείας, φυσικά, αγνοούνται. Για παράδειγμα, στις ΗΠΑ, τον Αύγουστο 2019, το  Fort Detrick, το μεγαλύτερο εργαστήριο βιολογικού πολέμου της Αμερικής στο Maryland, έλαβε διαταγή από το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων ( CDC) – το σώμα δημόσιας υγείας της κυβέρνησης – να σταματήσει κάθε έρευνα για θανατηφόρους ιούς και παθογόνους οργανισμούς, λόγω των φόβων ότι μολυσμένα απόβλητα θα μπορούσαν να διαρρεύσουν από την εγκατάσταση.
  3. Οι δυο υπερδυνάμεις, ΗΠΑ και Κίνα, καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας αλληλοκατηγορούνται, με έντονες, δημόσιες κι επίσημες δηλώσεις, προβάλλοντας θεωρίες για εργαστηριακή προέλευση του κορονοϊού.

ΕΜΕΙΣ, ως απλοί πολίτες του κόσμου, που υφιστάμεθα τη σοβαρή απειλή και τις τραγικές συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού σε όλα τα επίπεδα, ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ (όπως έχουμε αναφαίρετο δικαίωμα) από τους θεσμικούς εκπροσώπους μας, εκείνους που ασκούν την  καθημερινή ενημέρωση και αποφασίζουν για τα πρωτόκολλα προστασίας και την όλη διαχείριση της πανδημίας, μια διαβεβαίωση απόλυτου  και τεκμηριωμένου χαρακτήρα ότι:

• Ο covid-19 ΔΕΝ έχει καμιά σχέση με τον υβριδικό ιό της έρευνας του 2015
  • Ο covid-19, γενικώς, δεν έχει εργαστηριακή προέλευση και
  • Οι σχετικές αλληλοκατηγορίες ΗΠΑ-Κίνας δεν έχουν καμιά θεμελιωμένη βάση.

Υπεύθυνοι για τις λεγόμενες «Θεωρίες Συνομωσίας» δεν είναι εκείνοι που εκφράζουν εύλογες απορίες και προβληματισμούς, αλλά όσοι τις συντηρούν μη δίνοντας τεκμηριωμένες, υπεύθυνες, σαφείς και ρητές απαντήσεις.

26-8-2020