Εκτύπωση

https://www.spartorama.gr/articles/53184/

Spartorama - Print | «Θετική εξέλιξη για την νέα παράλληλη γέφυρα του Ευρώτα (Σκάλα)», από τον Ηλία Παναγιωτακάκο

«Θετική εξέλιξη για την νέα παράλληλη γέφυρα του Ευρώτα (Σκάλα)», από τον Ηλία Παναγιωτακάκο

«Θετική εξέλιξη για την νέα παράλληλη γέφυρα του Ευρώτα (Σκάλα)», από τον Ηλία Παναγιωτακάκο
Η Δωρεάν μελέτη είναι συμβατική υποχρέωση της αναδόχου εταιρείας Κ/Ξ «ΜΟΡΕΑΣ» μετά την απόφαση του Εφετείου Αθηνών που δικαίωσε το Ελληνικό Δημόσιο
Οδός Εμπόρων

Η ανακοίνωση δια δελτίου τύπου από τον  περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Παναγιώτη Νίκα. την κατασκευή νέας γέφυρας του Ευρώτα στη Σκάλα, οπωσδήποτε (αν εφαρμοστεί) είναι θετική εξέλιξη.

Ιδιαίτερη αξία έχει όπως έχω επισημάνει δημόσια και δια επιστολών η  Δωρεάν μελέτη είναι ΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ της αναδόχου εταιρείας Κ/Ξ «ΜΟΡΕΑΣ» μετά την απόφαση του Εφετείου Αθηνών που δικαίωσε το Ελληνικό Δημόσιο (αρ. πρωτ. Β/Ε1/Φ12/428,23/1/2020) σε προσφυγή διεκδίκησης 3.548.246,23 ευρώ.

Έτσι επανέρχεται η συμβατική υποχρέωση της Κ/Ξ ΜΟΡΕΑΣ για εκπόνηση ΔΩΡΕΑΝ των προκαταρκτικών μελετών για την παράκαμψη των  οικισμών Σκάλας και Βλαχιώτη με την κατασκευής νέας Γέφυρας στον ποταμό Ευρώτα (αρ. πρωτ. ΕΥΔΕ/ΚΣΕΣΠ/Β/Φ4/οικ.4852 από 18.6.2018 και ΑΔΑ: ΨΨΨ465ΧΘΞ-ΦΛΟ).

Διευκρίνιση: Όπως φαίνεται και από το σχεδιάγραμμα που έδωσε η Περιφέρεια Πελοποννήσου (ΦΩΤΟ κίτρινο χρώμα) πρόκειται για νέα παράλληλη Γέφυρα στην υφιστάμενη (ενθυμούμαι την λοιδορία που είχα υποστεί με τις κατά καιρούς δημόσιες αναρτήσεις μου, ότι είναι εφικτή η λύση της παράλληλης Γέφυρας...).

Ερώτημα που αφορά την υφιστάμενη Γέφυρα:

Ανεξάρτητα της χρήσης της (η υφιστάμενη, παλαιά, σιδερένια γέφυρα της Σκάλας, θα συντηρηθεί και θα παραμείνει ως μνημείο, με χρήση αποκλειστικά για πεζούς και ποδηλάτες) η μελέτη της στατικότητας - συντήρησης  θα γίνει χρήση της μελέτης  που προέκυψε από την προγραμματική σύμβαση  μεταξύ Περιφέρειας Πελοποννήσου - Δήμου Ευρώτα της Αναπτυξιακής ΠΑΡΝΩΝ Α.Ε με την συνδρομή της Αρχαιολογίας Ή θα υπάρξει νέα μελέτη; (Σημειώνω ότι για την ολοκληρωμένη παρούσα μελέτη έχουν δαπανηθεί 200.000 ευρώ περίπου).

Όπως κι να έχει είναι μια θετική εξέλιξη που απαιτεί παρακολούθηση, συνεχή εποπτεία και συντονισμό.

Όμως η αποφασιστική λύση είναι η ολοκλήρωση των μελετών για τις παρακάμψεις των οικισμών Σκάλας και Βλαχιώτη, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα:

  1. ’Έγκριση Οριστικής μελέτη οδοποιίας, ισόπεδων κυκλοφοριακών κόμβων και ΑΤΟΔ Μελέτης σήμανσης - ασφάλισης Μελέτη αποχέτευσης καταστρώματος και αποστράγγισης σώματος οδού. Κτηματολόγιο Οριστική μελέτη ηλεκτροφωτισμού και ΣΑΥ-ΦΑΥ. Για το Υποτμήμα: ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΒΛΑΧΙΩΤΗ Κτηματογράφηση για Υποτμήμα: ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΣΚΑΛΑΣ του Οδικού τμήματος της ενιαίας παράκαμψης των οικισμών Σκάλας - Βλαχιώτη  μετά της νέας γέφυρας π.Ευρώτα της Ε.Ο. Χάνια - Κροκέες - Μολάοι - Μονεμβάσια. Στα πλαίσια της Μελέτης: «ΜΕΛΕΤΗ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΧΑΝΙΑ - ΚΡΟΚΕΕΣ - ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ » (κατά τμήματα) με κωδικό:2000ΜΠ 0263 0002’’(30/06/2011, ΑΔΑ: 4ΑΣΤΟΡ1Φ-Ε4Π). 
  2. Σύμβαση για ολοκλήρωση μελετών της  Ε.Ο. ΤΡΙΠΟΛΗΣ -ΣΠΑΡΤΗΣ - ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ (ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΒΛΑΧΙΩΤΗ) Τύπος εγγράφου: Προκήρυξη Κωδικοί CPV: 71300000 71200000 79400000, Προϋπολογισμού 487.804€. με αναθέτουσα αρχή: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Ηλίας Παναγιωτακάκος