Vekrakos
Spartorama | «Περί Ευθύνης» από τον Σταύρο Λέκκα

«Περί Ευθύνης» από τον Σταύρο Λέκκα

Spartorama 28/04/2024 Εκτύπωση Άρθρα Δικαιοσύνη Κοινωνία Πολιτική Πολιτισμός
«Περί Ευθύνης» από τον Σταύρο Λέκκα
Ο νυν υπουργός υγείας λέει ότι όσοι γνωρίζουν από διοίκηση, κατανοούν ότι ο τότε αρμόδιος υπουργός μεταφορών άσκησε χρηστή διοίκηση, μη ολοκληρώνοντας μια σύμβαση καθοριστική για την ασφάλεια των τρένων

Δηλώσεις: 

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στην πρόσφατη συνέντευξη που παραχώρησε στη Σία Κοσιώνη(Σκάϊ), δήλωσε ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης για την ασφάλεια των τρένων είχε παραδοθεί. Και ότι λειτουργεί, πλην του τμήματος που καταστράφηκε από την κακοκαιρία Daniel, το οποίο πρέπει να ξανακατασκευαστεί. Επιπλέον, δήλωσε ότι οι δικαστικοί λειτουργοί θα αποδώσουν ευθύνες.

Ο υπουργός υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, από το βήμα της Βουλής, κατά την συζήτηση της πρότασης δυσπιστίας, δήλωσε ότι όσοι γνωρίζουν από διοίκηση, κατανοούν ότι οι μισές συμβάσεις(βλέπε και σύμβαση 717 περί του συστήματος τηλεδιοίκησης)δεν ολοκληρώνονται από τους υπουργούς. Και αιτιολόγησε αυτή την πρακτική, παρουσιάζοντάς την ως...φυσικό φαινόμενο.

Η εισαγγελέας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Λάουρα Κοβέσι, δήλωσε ότι έχει ήδη ασκήσει δίωξη σε 23 στελέχη του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για παράνομες παρατάσεις που αφορούν στην ολοκλήρωση της σύμβασης 717. Μία σύμβαση που αν ολοκληρωνόταν, κατά την εκτίμηση της Κοβέσι, θα απέτρεπε το τραγικό συμβάν στα Τέμπη. Επιπλέον, η ευρωπαία εισαγγελέας τόνισε ότι ενώ έχει στοιχεία για την άσκηση δίωξης κατά μελών της τότε κυβέρνησης, προσκρούει στην ελληνική νομοθεσία περί ασυλίας υπουργών και βουλευτών.

 

Ερωτήματα: 

Ο πρωθυπουργός μας λέει ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης είχε παραδοθεί. Η εισαγγελέας, όμως, λέει ότι η σύμβαση παρατάθηκε παρανόμως. Άρα, πως και πότε είχε παραδοθεί το σύστημα;

Ο πρωθυπουργός μας λέει ότι το τμήμα του συστήματος που καταστράφηκε από τον Daniel θα αποκατασταθεί. Πότε; Και μέχρι τότε, τα τρένα που κινούνται σ΄ αυτό  το κομμάτι, είναι ασφαλή;

Ο πρωθυπουργός μας λέει ότι οι δικαστές θα αποδώσουν ευθύνες. Πως, όταν οι ανώτατοι δικαστικοί λειτουργοί διορίζονται από την κυβέρνηση και το νομικό μας πλαίσιο θέτει στο απυρόβλητο, με τις διάφορες ασυλίες, υπουργούς και βουλευτές;

Ο νυν υπουργός υγείας λέει ότι όσοι γνωρίζουν από διοίκηση, κατανοούν ότι ο τότε αρμόδιος υπουργός μεταφορών άσκησε χρηστή διοίκηση, μη ολοκληρώνοντας μια σύμβαση καθοριστική για την ασφάλεια των τρένων. Σημειωτέον, ο τότε υπουργός μεταφορών, Κώστας (Αχιλλέα) Καραμανλής, γνώριζε τη σημασία της εν λόγω σύμβασης, καθώς είχε κατ΄ επανάληψη ενημερωθεί με επιστολές από στελέχη του σιδηροδρόμου. Δηλαδή ασκώ διοίκηση σημαίνει ότι κάθομαι απλώς σε μια καρέκλα; Δεν διεκπεραιώνω τις αρμοδιότητές μου σε εύλογο χρονικό διάστημα; Δεν λογοδοτώ για πιθανές αστοχίες ή παραλείψεις σε ανεξάρτητους δικαστικούς λειτουργούς;

 

Κατακλείδα: 

Οι διαπιστώσεις και τα ερωτήματα είναι απαραίτητα, αλλά δεν αρκούν. Με σαφείς και συγκροτημένες πολιτικές προτάσεις, που άπτονται και αλλαγών στο σύνταγμα, προχωράμε στην διευθέτηση δομικών δυσλειτουργιών. Όταν εντοπίζουμε τρύπες στο καράβι, δεν καθόμαστε να κοιτάζουμε τα νερά που μπαίνουν. Τις κλείνουμε.

 

Σταύρος Λέκκας
μέλος της Νομαρχιακής Επιτροπής Λακωνίας
του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ


Οδός Εμπόρων