Vekrakos
Spartorama | «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, από την Θεατρική Ομάδα «ιάσθε θεάτρω»: Η παράσταση του καθαρού λόγου

«Αντιγόνη» του Σοφοκλή, από την Θεατρική Ομάδα «ιάσθε θεάτρω»: Η παράσταση του καθαρού λόγου - video

Ν.Μ. 06/09/2017 Εκτύπωση Εκδηλώσεις Θέατρο
«Αντιγόνη» του Σοφοκλή, από την Θεατρική Ομάδα «ιάσθε θεάτρω»: Η παράσταση του καθαρού λόγου
Με απόλυτο σεβασμό στο αρχαίο κείμενο και τον μύθο, η ομάδα παρουσίασε μια στιβαρή, συγκροτημένη παράσταση χωρίς ακρότητες και ακραίους συμβολισμούς
Οδός Εμπόρων

Μια από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις του Φεστιβάλ Σαϊνοπουλείου Αμφιθεάτρου αποδείχθηκε η προχθεσινή (Δευτέρα, 3/9/2017) παράσταση της τραγωδίας «Αντιγόνη» του Σοφοκλή που δόθηκε από την «ερασιτεχνική» Θεατρική Ομάδα «ιάσθε θεάτρω» των Μολάων. 

Με απόλυτο σεβασμό στο αρχαίο κείμενο και τον μύθο, η ομάδα παρουσίασε μια στιβαρή, συγκροτημένη παράσταση χωρίς ακρότητες και ακραίους συμβολισμούς, αποδίδοντας στην ουσία του το μέγα δίλλημα του έργου: σεβασμός στους νόμους τους θεϊκούς (της ηθικής) ή στους ανθρώπινους (της πολιτείας); Οι ηθοποιοί, πιστοί στην διδασκαλία της σκηνοθέτιδας απέδωσαν τους ρόλους τους με έναν αρχαιοελληνικό γήινο ρεαλισμό αποδεχόμενοι εν τέλει τις βουλές των θεών και τις τύχες των ανθρώπων. 

Ξεχώρισε η ερμηνεία του φύλακα (Γιώργος Μητράκος) ο οποίος εξέφρασε πειστικότατα τον φόβο και την αγωνία του απλού στρατιώτη – φύλακα ο οπαίος τρέμει για τη ζωή του μπροστά στην ακράτητη οργή του βασιλιά, αλλά και την αναθάρρησή του αργότερα, όταν πια ήταν σίγουρος ότι έχει διαφύγει τον κίνδυνο. 

Ιδιαίτερος ο χορός στον ρυθμό εκφοράς του λόγου αλλά και στον τρόπο της κίνησης του. Συνοδευόμενος από του ρυθμούς του τυμπάνου της σκηνοθέτιδας αλλά και α καπέλα, απέδωσε τα εκπληκτικά χορικά του Σοφοκλή με λιτό τρόπο μέσα στο μουσικό περίγραμμα δημοτικών τραγουδιών και βυζαντινών ήχων. 

Χρόνια είχα να ακούσω το «έρως ανίκατε μάχαν» τόσο πρωτόλεια και άμεσα εκφρασμένο από τον χορό μιας παράστασης. Κοίταζα την δεκαεξάχρονη νεαρή που καθόταν πλαγίως μπροστά μου και παρακολουθούσε αποσβολωμένη,  και -αίφνης- νόμισα ότι θα συνέχιζε η ίδια την απαγγελία. Το ύφος της τουλάχιστον αυτό προϊδέαζε.

Φυσικά δεν πρέπει να ξεχάσουμε τους πρωταγωνιστές:

  • τον πειστικότατο Κρέοντα (Μπάμπης Λύρας) που μέσα στην αλαζονεία του αμφέβαλε συνεχώς για την ορθότητα των αποφάσεών του μέχρι που στο τέλος κατέρρευσε ολοκληρωτικά υπό το βάρος των δεινών του.
  • την αδύναμη και υπάκουη Ισμήνη (Ελένη Παυλομανωλάκου), που όμως βρίσκει το κουράγιο να ορθώσει ανάστημα και να υπερασπιστεί τις πράξεις της αδελφής της.
  • και την δυναμική αλλά και ταυτόχρονα ευαίσθητη Αντιγόνη (Χριστίνα Λαμπούση) που πιστή στους άγραφους νόμους των προγόνων της εναντιώνεται στους ανθρώπινους νόμους της πολιτείας και πράττει το αδιανόητο, ενώ στο τέλος θρηνεί υπερήφανα τα νιάτα της μπροστά στον ζωντανό θάνατο που την περιμένει.

Όλοι ανταποκρίθηκαν υποδειγματικά στη σύλληψη της σκηνοθέτιδας, να αποδοθεί λιτά, με σταθερό ρυθμό και χωρίς περιττές ακρότητες και ακροβατισμούς η ουσία του σπουδαιότερου έργου του Σοφοκλή και ένα από τα σπουδαιότερα της παγκόσμιας δραματουργίας. 

Επρόκειτο για την παράσταση της απλότητας και πρωτίστως του καθαρού λόγου.

Ανυπομονούμε να τους απολαύσουμε και του χρόνου.

Για τους συντελεστές της παράστασης δείτε σχετικό άρθρο εδώ

Ν. Μ.









  



Οδός Εμπόρων