Vekrakos
Spartorama | Ποιοι είναι τελικά αυτοί οι σοφοί που επαγγέλλεται ότι θα φέρει ο κ. Δούκας για να προάγουν την πόλη της Σπάρτης;

Ποιοι είναι τελικά αυτοί οι σοφοί που επαγγέλλεται ότι θα φέρει ο κ. Δούκας για να προάγουν την πόλη της Σπάρτης; - video

Ν.Μ. 22/04/2019 Εκτύπωση Δημοτικά Πολιτική
Ποιοι είναι τελικά αυτοί οι σοφοί που επαγγέλλεται ότι θα φέρει ο κ. Δούκας για να προάγουν την πόλη της Σπάρτης;
Τι έπαθε ο φιλόσοφός μας; Πως από τις υψηλές αναλύσεις περί Δωρικού ιδεώδους και Σπαρτιατικού κάλους κατάντησε να μιλά για structure, function, have fun, social enviroment και τα παρόμοια;
Οδός Εμπόρων

Στην ανακοίνωση (με μεγάλη συγκίνηση είναι η αλήθεια) της απόφασής του να ηγηθεί συνδυασμού για τη δημαρχία της πόλης της Σπάρτης (βλέπε άρθρο εδώ), ο κύριος Δούκας δηλώνει: 

«Πρέπει η Σπάρτη και ο Μυστράς να γίνουν όχι μόνο παγκόσμια κέντρα Ιστορικών ερευνών, αλλά και των Πολιτικών Επιστημών, δεδομένου ότι το Σύνταγμα του Λυκούργου θαύμασαν και ύμνησαν όχι μόνο οι σπουδαιότεροι αρχαίοι φιλόσοφοι, αλλά το αντέγραψαν οι Ρωμαίοι και οι πατέρες του Αμερικανικού έθνους! 

Πρέπει να προσελκύσουμε στη Σπάρτη τις πιο κορυφαίες προσωπικότητες στα θέματα αυτά». 

Και σαν επίρρωση των παραπάνω, για να λυθεί η απορία και σε μας, τους απλούς ανθρώπους, γράφει σε άρθρο του ο lakonikos.gr: 

«Σε ανύποπτο χρόνο (και πολύ πριν προκύψει η υποψηφιότητά του), ο υποψήφιος δήμαρχος Σπάρτης Πέτρος Δούκας εξέφρασε την πρόθεση να δωρίσει το πατρικό του σπίτι (σσ στην πλατεία Δούκα) στον Δήμο Σπάρτης, προκειμένου να στεγασθεί σε αυτό ινστιτούτο δωρικών & σπαρτιατικών μελετών, όπως έχει προτείνει ο διευθυντής του Κέντρου Φιλοσοφικών Ερευνών Πατρών κ. Απόστολος Πιερρής». 

Προσέξτε, εξέφρασε την πρόθεση. Τώρα αν θα γίνει τελικά εξαρτάται από πολλούς παράγοντες (μερικές φορές ακόμη και οι αγνότεροι ευεργέτες θέλουν πρώτα να πάρουν για να δώσουν κάτι μετά). 

Σημειώστε ότι ο κ. Πιερρής εμφανίστηκε ξαφνικά στη Σπάρτη πριν δυόμισι χρόνια περίπου και άρχισε πολύμηνους κύκλους διαλέξεων αναφορικά με την αρχαία Σπάρτη, με όχι ιδιαίτερη επιτυχία είναι η αλήθεια. Συνδέεται δε φιλικά με τον κ. Δούκα από την εποχή του αείμνηστου Μιλτιάδη Έβερτ.

Πάντως, το βέβαιο είναι, ότι είναι ένας από τους σοφούς που έχει προσελκύσει στην πόλη ο κ. Δούκας, (θεωρείστε το ως δείγμα γραφής). Δεν θα επιχειρήσω, προφανώς, να αμφισβητήσω την επιστημονική επάρκεια και τις θεωρίες του κ. Πιερρή, γιατί θα μπλέξουμε σε χωράφια που δεν αφορούν κανένα. Σας καλώ μόνο να παρακολουθήσετε το παρακάτω video. Τα δύο αποσπάσματα έχουν χρονική διαφορά μεταξύ τους έναν χρόνο ακριβώς και γυρίστηκαν την περίοδο του Spartan Race Το πρώτο αφορά σε συνέντευξη τύπου που έδωσε τον Νοέμβριο του 2017 και το δεύτερο αφορά πλάνα που γύρισε τον Νοέμβριο 2018 συζητώντας με τον (ιδρυτή και ιδιοκτήτη, του Spartan Race, Joe De Sena). 

Δεν νομίζω ότι χρειάζεται ιδιαίτερος σχολιασμός. Το πράγμα μιλάει από μόνο του. Επιγραμματικά πάντως, ο κ. Πιερρής δεν φαίνεται να είναι και τόσο σταθερός στις απόψεις του. Μέσα σε έναν χρόνο, από πολέμιος, βάσει εμπεριστατωμένης κριτικής, του Spartan Race, με την έννοια ότι είναι πρωτοβουλία των ξένων και όχι των Σπαρτιατών, (τότε ήταν η Reebok ο χορηγός), έφτασε στο σημείο να αφιερώνει 24 ώρες στον Joe De Sena για να διαμορφώσει μαζί του επτά λέξεις - έννοιες που δήθεν συνοψίζουν στα μάτια των συμμετεχόντων στο Spartan Race το Σπαρτιατικό ήθος και ιδεώδες (είναι οι λεγόμενες αμερικανιές, κατά τον λαό). Αυτά παίζονται τώρα στα δικτυακά κανάλια του Spartan Race ανά τον κόσμο.

Τι έπαθε ο φιλόσοφός μας; Πώς από τις υψηλές αναλύσεις περί Δωρικού ιδεώδους και Σπαρτιατικού κάλους κατάντησε να μιλά για structure, function, have fun και social enviroment; Έτσι εύκολα αλλάζει στολή και από ιστορικοφιλόσοφος γίνεται κατά περίπτωση απλοϊκός marketer; Ή μήπως σκέφτηκε ότι πρέπει να τους εκπαιδεύσουμε για να μας καπελώνουν καλύτερα; Φαίνεται ότι οι απόψεις του φιλοσόφου μας μεταβάλλονται στο χρόνο και εξαρτώνται από πολλούς και διάφορους εξωφιλοσοφικούς παράγοντες. Εδώ κολλάει γάντι το «Δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις». 

Οφείλω ωστόσο να παραδεχτώ ότι παραμένει σταθερός σε άλλες απόψεις του. Όπως, για παράδειγμα, οι έως και χλευαστικές αντιρρήσεις του απέναντι στο συλλαλητήριο που έγινε με μεγάλη επιτυχία στην πόλη της Σπάρτης, για τη Μακεδονία. Αλήθεια ίσως κάποιος δημοσιογράφος στο επερχόμενο debate του Ionian channel (δεν είμαστε καλεσμένοι για να ρωτήσουμε) θα έπρεπε να ρωτήσει ευθέως τον κ. Δούκα ποιες είναι οι θέσεις του για το ζήτημα της Μακεδονίας. 

Τελειώνοντας, νομίζω ότι ως Σπαρτιάτης οφείλω μιαν απάντηση στο άρθρο του κ. Πιερρή στον lakonikos.gr σχετικά με την προσπάθεια από το Σωματείο «Διάζωμα» για αναστήλωση του Αρχαίου Ρωμαϊκού θεάτρου της Σπάρτης, Σε μακροσκελές άρθρο του στον Λακωνικό τύπο, ο κ. Πιερρής αναθεματίζει τους έχοντες σχέση με την ανακαίνιση και στην ουσία καταριέται την πόλη γιατί τολμά να προσπαθεί να αναδείξει το θέατρό της με σκοπό να χρησιμοποιηθεί για πολιτιστικούς σκοπούς. Και μόνο η κατάληξη του άρθρου αρκεί: 

«Το θέατρο της Σπάρτης είναι το απόλυτο Σπαρτιατικό αντισύμβολο.
Και είναι σύμβολο απόλυτης αλλοτρίωσης.
Είναι ύβρις η σημαία του, και crimen majestatis η προβολή του.
Και η Νέμεση καραδοκεί».
 

Έχετε ξεπεράσει τα εσκαμμένα κ. Πιερρή. Απειλές περί ύβρεως και Νεμέσεως, στα δικά σας τα μέρη, όχι σε Σπαρτιάτες. Όχι σε Μανιάτες. Με αυτά που κάνετε ακυρώνετε την ίδια σας τη διδασκαλία. Η Νέμεσις δεν καραδοκεί απλώς για σας, επελαύνει ήδη εναντίον σας.

 

Υ.Γ. Γιατί είμαι σίγουρος, από πείρα, ότι ο κ. Πιερρής κάποια στιγμή θα υπερθεματίζει την αναστήλωση του Θεάτρου;

Ν.Μ.


Οδός Εμπόρων