Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου 2024
«Κινδυνεύουμε να έχουμε ένα νέο Open Mall»
Εύστοχος και αναλυτικός ήταν ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης
στην συνεδρίαση του Σώματος την Τετάρτη, 10 Μαΐου 2023 κ. Σταύρος Αργειτάκος, όταν απαρίθμησε μια σειρά από κακοτεχνίες που εντοπίζονται στην κατασκευή του
έργου «Ανάπλαση της Λεωφόρου Κωνσταντίνου Παλαιολόγου». Δήλωσε απερίφραστα ότι τα όσα παραθέτει δεν είναι δικές του διαπιστώσεις
(αφού δεν είναι ειδικός) αλλά είναι παρατηρήσεις και ανησυχίες ειδημόνων. Μάλιστα
μερικές από αυτές είναι τόσο σοβαρές ώστε κάλεσε άμεσα τον κ. Δήμαρχο, τώρα που
είναι ακόμη νωρίς, να σταματήσει το έργο να ξηλώσει μερικές από τις εργασίες που
έχουν γίνει και να ξαναγίνουν σωστά. Όταν ρώτησε ποιοι είναι οι επιβλέποντες του έργου από την
πλευρά της Δημοτικής Αρχής όλοι κρύφτηκαν πίσω από το γεγονός ότι απουσίαζε η υπεύθυνη
Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και σιώπησαν. Σε κάθε περίπτωση ο κ. Αργειτάκος δήλωσε απηυδισμένος ότι όφειλε
να τα πει και σημείωσε ότι «οδηγούμεθα, έτσι όπως είναι τα πράγματα σε δεύτερο Open Mall». Το εντυπωσιακό είναι ότι ο κ. Δήμαρχος θεώρησε ότι ο κ. Αργειτάκος
μιλάει για αστοχίες της μελέτης και άρχισε να επιχειρηματολογεί ότι η μελέτη
έχει περάσει από πολλά στάδια εγκρίσεων και δεν είναι δουλειά του Δήμου να την κρίνει.
Έπρεπε να παρέμβει εκ νέου ο κ. Αργειτάκος για να του εξηγήσει ότι μιλάει για
την σωστή εφαρμογή της μελέτης η διασφάλιση της οποίας είναι δουλειά των επιβλεπόντων.
Ο κ. Δήμαρχος υποσχέθηκε ότι θα θέσει υπόψη τις διαπιστώσεις του κ. Αργειτάκου στους
αρμοδίους τους οποίους και απαρίθμησε (θεωρώντας ότι όποιος έχει σχέση, από την
πλευρά του Δήμου, με τεχνικά έργα είναι και αρμόδιος για την επίβλεψη). Τον λόγο έλαβε ο κ. Βαλιώτης ο οποίος φάνηκε ιδιαίτερα
ενημερωμένος για το θέμα και αναφέρθηκε σε όλες τις διαπιστώσεις του κ. Αργειτάκου ξεχωριστά και με τεχνικούς όρους. Παραδέχτηκε ότι μερικά πράγματα στην επίβλεψη
μπορεί να έχουν ξεφύγει και θα πρέπει η τεχνική Υπηρεσία του Δήμου να είναι ιδιαίτερα
προσεκτική. Σχόλιο: Το θέμα είναι ιδιαιτέρως σοβαρό. Μην ξεχνάμε ότι
μιλάμε για Εθνική Οδό και ότι επάνω στους
εκτός προδιαγραφών κυβόλιθους θα περνάνε φορτηγά που ζυγίζουν τόνους. Αν δεν τηρηθούν οι προδιαγραφές της μελέτης η οποία μιλάει με σαφήνεια για το πως πρέπει να τοποθετηθούν
οι κυβόλιθοι, των οποίων οι μεταξύ τους αρμοί πρέπει να έχουν πάχος το πολύ 5 χιλιοστά
(μια ματιά να ρίξει κανείς καταλαβαίνει ότι το πάχος των αρμών μετριέται σε
πόντους) και αν δεν πληρωθούν οι αρμοί με το κατάλληλο υλικό ώστε να σχηματίσουν
μια λεία και συμπαγή επιφάνεια που θα αντέχει τα φορτία των αυτοκινήτων, τότε υπάρχει
πρόβλημα. Το χειρότερο είναι ότι τα ρείθρα στην άκρη των δυο λωρίδων
δεν φαίνεται να φτιάχτηκαν με τις προδιαγραφές που θέτει η μελέτη ούτε
χρησιμοποιήθηκε ειδικό ενισχυμένο μπετόν όπως θα έπρεπε. Κινδυνεύουμε στην πράξη
να μην μπορέσουν να συγκρατήσουν τα πλάγια φορτία του δρόμου και να σπάσουν οπότε
ο δρόμος σταδιακά διαλύεται. Είναι επιτακτική ανάγκη να ξηλωθούν και να ξανακαλουπωθούν.
Αν δεν γίνει κάτι τώρα, σύμφωνα με ειδικούς, μετά από ένα χειμώνα
το πιθανότερο είναι να παίρνουμε ο καθένας μας από ένα κυβόλιθο σπίτι μας, για
ενθύμιο. Ας ελπίσουμε ότι η Δημοτική αρχή θα λάβει σοβαρά υπόψη τις επισημάνσεις
Αργειτάκου (αλλά έμμεσα και Βαλιώτη) και θα κάνει ότι είναι πρέπον ώστε να διορθωθούν
οι κακοτεχνίες και να ολοκληρωθεί η εφαρμογή της μελέτης με τον καλύτερο δυνατό
τρόπο. Ν. Μ.